poniedziałek, 20 stycznia 2014

Doświadczenia z pradem

Dzisiaj w szkole robiliśmy eksperymenty. Razem z Oliwerem zrobiłem spięcie, które spowodowało, że bateria się nagrzała. Oglądaliśmy wszystkie pokazy. Maciek i Kacper Chabiniak zaprezentowali nam zestaw małego elektryka.  Bartek i Anita pokazali nam jak naelektryzować balon. Wiktoria i Marcin  robili doświadczenie z żarówką i baterią. Kacper Raksa zrobił doświadczenie z woltomierzem i mierzył wolty w cytrusach i gniazdku. 
Patryk powbijał w limonkę  żaróweczki, ale niestety były już spalone. Ola i Nikola pokazały, że nagrzana  szklanka wciąga wodę, nie było to związane z prądem, ale udało się i biliśmy brawo. Następnie zrobiliśmy oś  czasu od ogniska do lampy led. Potem były zabawy balonem, pocieraliśmy balonem i dawaliśmy koledze lub koleżance nad głowę, patrzyliśmy co się dzieje z ich włosami. Później pomalowaliśmy balona i ubraliśmy go w bluzy z kapturami. Posadziliśmy balona przy ławce, a sami się schowaliśmy. Ja pomalowałem go i nazwałem Polo i Fifi , a Oliwer Tadzio i Franio. Dawaliśmy im po dwa imiona bo malowaliśmy je z dwóch stron. Udało mi się uniknąć nauki niemieckiego, ale Oliwerowi nie. To był mile spędzony dzień. Bardzo nam się podobało. 
Oliwer R.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz